Firmele şi bobbleheads

masca-bobbleheads
Cum să îţi faci o mască bobbleheads pentru Halloween?
10 octombrie 2016
parada1
Parada Mardi Gras sau carnavalul capetelor imense
11 octombrie 2016

Firmele şi bobbleheads

firmele-si-bobbleheads

Figurinele bobbleheads nu sunt doar un cadou obișnuit pe care vrem să îl oferim cuiva, cât mai degrabă o modalitate foarte bună de a transmite un mesaj, fie el de apreciere, afecțiune sau chiar de business.

Multe dintre marile francize au pe biroul CEO-ului lor o figurină bobbleheads a simbolului lor, a mascotei ce a făcut furori în rândurile consumatorilor brand-ului precum Taco Bell, McDonald s și KFC. Firmele şi bobbleheads:

  1. Gidget

Ochii mari, sticloși, negri și fața adorabilă au capturat inimile a milioane de entuziaști ai mâncării fast-food.

Gidget , denumită și ”Taco Bell Chihuahua” a fost o figură foarte cunoscută în lumea advertising-ului și mascota lanțului de restaurante Taco bell din 1997 până în 2000. A fost dublată de Carlos Alazraqui și dezvoltată de TBWA.

gidget

Rasa Chihuahua este de cele mai multe ori asociată cu Mexic așa cum sunt și restaurantele ce servesc tacos.

Nimeni nu a fost atât de mirat de succesul Chihuahua-ului vorbitor de la Taco Bell decât chiar cei care au creat amuzantul personaj.

”Am fost foarte mirați să vedem cât de repede s-a propagat și cât de populară a devenit campania, de îndată ce i-au dat drumul.” Spune Clay Williams, copywriter-ul  contului. El este un manager partener și director creativ al agenției Taco Bell din Venice, California.

Chihuahua a fost introdus în iulie 1997 ca parte a umbrelei campaniei pentru Taco Bell. Doar una din cele 4 reclame l-a avut ca personaj pe cățeluș, care căuta mâncarea de la Taco Bell și proclama ”Yo Quiero Taco Bell” (”Vreau Taco Bell”). Campania a avut tema ”Vrei mai mult?”

”Când faci ceva bine, clienții te informează imediat” spune Vada Hill, șeful departamentului de marketing a Taco Bell din Irvine, California. ”Odată ce au văzut reclama cu Gidget, au vrut să vadă din ce în ce mai multe.”

”Ideea a fost mereu ca micul cățeluș să personifice sentimentul pe care clienții noștri îl au vis-a-vis de mâncarea pe care o facem și relația pe care ei o au cu brand-ul nostru. Atât timp cât vom rămâne sinceri cu ceea ce suntem, vom avea o campanie câștigătoare.”

Personajul a apărut în 15 reclame, performând cascadorii diferite cum ar fi să-l înfrângă pe Godzilla sau să conducă o revoluție. Stimulentul comun: ”dorința nestăvilită a câinelui pentru mâncarea de la Taco Bell” spune Chuck Bennet, partenerul directorului de artă Dl. Williams, care este de asemenea și manager partener și director creativ la TBWA Chiat/Day.

Cum și de ce a devenit câinele acesta amuzant o mare lovitură?

”Oamenii se regăsesc pe ei în cățelul și vor să mai vadă ce va face el în continuare.”

Pentru a nu deveni prea agasant, ceea ce ar putea să întoarcă publicul împotriva personajului, agenția s-a asigurat că mascota” nu devine un purtător de cuvânt al Taco Bell, ci mai degrabă, rămâne un fan al mâncării. Este foarte important ca el să reprezinte consumatorul.”

”Oamenii nu se uită la reclame” spune Dl Williams. ”Ei se uită la ceea ce este interesant pentru ei. Atât timp cât noi ne facem treaba în a ține Chihuahua și campania interesante și nu să forțăm neapărat vânzarea produselor, oamenii vor continua să ne placă abordarea cu care venim.”

  1. Ronald McDonald

Ronald McDonald este un clown folosit ca mascota principală a lanțului de restaurante fast-food McDonalds. În reclamele televizate, clown-ul trăiește în lumea de poveste numită McDonaldland și se distrează împreună cu prietenii lui, Primarul McCheese, Hambuglar,Birdie, cea care se Trezește Devreme și Fry Kids. În ultimii ani, McDonaldland nu mai este în prim-plan, acum Ronald interacționând cu copiii normal și cu viețile lor de zi cu zi.

ronald-mcdonald

Originile lui Ronald McDonald îl implică pe Willard Scott (la timpul acela o personalitate a radio-ului local ce l-a jucat și pe Bozo, The Clown, un personaj îndrăgit de toți copiii). Scott, care se hotărâse să devină omul de la vreme pe postul de TV NBC la Today Show, spune că l-a creat pe Ronald McDonald cam în acest fel, conform unui pasaj din cartea sa Joy of Living;

”La acel timp, Bozo era cel mai bine cotat program pentru copii ce rula pe posturile de radio. Ai fi putut chiar să îi trimiți pe Cățelul Pluto sau pe Elefantul Dumbo și poate ar fi fost la fel de succes. Dar eu stăteam acolo și eram Bozo..Era ceva legat de Bozo și hamburgerii care era absolut irezistibil pentru copii… De aceea atunci când Bozo s-a terminat câțiva ani mai târziu, McDonalds  m-a rugat să vin cu un nou personaj care să ia locul lui Bozo. Și așa, m-am pus la birou și l-am creat pe Ronald McDonald.”

 ronald-mcdonald1

„Zâmbetul cunoscut pe întreg globul”, Ronald McDonald este învins numai de Moș Căciun în termeni de recunoaștere globală.

CEO Jim Skinner spune despre Roland McDonald că este un ambasador al binelui, promovând un stil de viață sănătos pentru toți cei care îi trec pragul.

  1. Colonelul KFC

Harland Sanders s-a născut în 1890 și a fost crescut la o fermă în afara orașului Henryville, Indiana, aproape de Kentucky.

kfc

În 1930, a cumpărat o benzinărie pe ruta US 25 chiar în afara North Cobin, Kentucky, un mic oraș aflat la marginile Munților Appalachian.

Aici a fost locul unde a servit pentru prima dată călătorii cu rețetele pe care le-a învățat încă de copil: pui prășit și alte mâncăruri precum fripturi și șuncă de țară.

După 4 ani în care a servit oamenii la masa din sufrageria sa, Sanders a hotărât să își lărgească afacerea, lărgindu-și stația de alimentare și de cealaltă parte a străzii, unde a introdus și 6 mese.

Până în 1936, a avut un succes destul de mare încât să primească titlul onorific de Colonel al Kentucky-ului oferit de guvernatorul Ruby Lafoon.

În iulie 1940, Sanders a finalizat ceea ce va fi știut drept ”Rețeta Originală” cu 11 ierburi și mirodenii. Deși nu făcut-o publică în mod oficial niciodată, a admis folosirea sării și a piperului și a spus că ingredientele ce se regăsesc în carne ”stau pe rafturile de acasă ale fiecăruia dintre noi.”

sanders-court-cafe

Sanders Court & Café, cafeneaua lui Sander, servea în general călătorii rutei așa că, atunci când ruta planificată în 1955 pentru Interstate 75 a trecut și prin Corbin, Sanders și-a vândut proprietățile și s-a dus în Statele Unite pentru a-și transforma în franciză rețeta puiului său pentru proprietarii de restaurante, sfârșind prin a-și deschide una dintre cele mai bine cotate afaceri din domeniul mâncării fast-food.

Don Anderson, un pictor ce se ocupa cu pictarea literelor a pus numele de ”Kentucky Fried Chicken” pe harta vizuală a francizelor. Adăugarea KFC a fost un mod de a diferenția restaurantul de competitorii săi: un produs din Kentucky trebuia să fie exotic și să evoce ospitalitatea specifică celor din Sud.

Fraza binecunoscută deja ”E bun de te lingi pe degete” a devenit și sloganul companiei, ilustrând cât de delicios este puiul făcut în stil Kentucky.

În 1957 a fost introdus și ”bucket meal” (14 porții de pui, 5 chifle și sos, toate într-o cutie de carton). Servirea mâncării lor specifice într-o găleată de carton a ajuns să devină o imagine cu care asociem din start compania KFC.

Până în 1963, existau 600 de restaurante KFC, făcând compania cea mai mare din Statele Unite.

KFC a popularizat puiul în industria fast-food-ului, diversificând piața aceasta prin provocarea dominației până atunci deținută de hamburger.

Comments are closed.